Ma voltam tápkieg boltban és megláttam a Scitec új fehérjéét a Protein Vital-t. Megtetszett, megvettem. Két szempontból is hasznos lesz kipróbálnom: (1) csak mert szeretek új tápkiegeket kipróbálni, (2) az utóbbi időben folytatott vércsoport diéta helyességének alátámasztására vagy cáfolására.

Összetétel:

  • 80% fehérje
  • 6% szénhidrát
  • 5% zsír
  • Fehérje rész: tejsavófehérje koncentrátum, tejfehérje koncentrátum, micelláris kazein, tojásfehérje.

Az elmúlt kb. 3 hétben - a korábban már írtaknak megfelelően - vércsoportos étkezést folytattam. Edzés után és reggel ennek megfelelően - A vércsoportú vagyok - mindig szójafehérje izolátumot fogyasztottam, valamint kerültem a tejtermékeket (kivéve joghurt és kefir). Ezzel nem is volt baj, az emésztésem rendben van.

Ami elvileg nem jó az A vércsoportnak:

  • tejsavó (itt magáról a tejsavóról van szó, külön a tejsavó fehérje koncentrátumot elvileg nem vizsgálták)
  • tej (külön tejfehérje koncentrátumot nem vizsgáltak)
  • kalcium-kazeinát (micelláris kazeint nem vizsgáltak)

Szóval itt van 3 összetevő, amiről nem tudhatjuk biztosan, hogy rossz hatásuk van az A vércsoportúakra, de feltételezhetjük.
 A következő 1 hétben a szója izolátumot ezzel a proteinnel fogom helyettesíteni. Ennek két kimenetele lehet:

1. Romlik az emésztésem, ami lényegében alátámasztja a vércsoport diéta elveit és bizonyítja, hogy a tej alapú proteineket rosszabbul emésztem, mint a szóját.

2. Nem változik az emésztésem. Ez bizonyítaná, hogy a tejfehérjéket sem emésztem rosszabbul, mint a szóját, de nem cáfolja feltétlen a vércsoport diéta állításait.

3. Javul az emésztésem - amivel most sincs igazából baj, esetleg ritkán egy kis diszkomfort érzet, illetve gázok - ez viszont cáfolná a vércsoport diétát.

Az első kóstoláson már túl vagyok és egyelőre csak annyit mondhatok, hogy finom és kellemes krémes állagú.

prot.jpg

Szerző: D. János  2012.06.26. 17:40 Szólj hozzá!

Címkék: táplálkozás diéta tejsavó

A bejegyzés trackback címe:

https://eroedzes.blog.hu/api/trackback/id/tr834612789

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása